Kivitelezés

A zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya építkezését folyamatosan nyomon lehet követni a pályaelemeknek és az épületeknek megfelelően szétbontva. A képek időrendi sorrendben jelennek meg, amelyek folyamatosan frissülnek a valódi állapotnak megfelelően.

 

Dinamikai felület – Dynamic platform

Dinamikai felület helyén a humuszréteg eltávolításával kezdték el, majd további talajrétegek eltávolításával és stabilizálási munkálatokkal folytatták a kivitelezést. A stabilizálás során a mész talajba való keverésével a talaj teherbírását növelik. A geotextilía terítését követően a bazaltkőalappal folytatódtak a munkálatok a Dinamikus felületen, a gyorsító- és a visszatérő sávon. Ez a réteg képezi az utak megfelelő alapját. A zúzottkő alaprétegek terítése és tömörítése után elkezdődött az első aszfaltréteg építése a Dinamikus felületen, amelyet a következő réteg, a kötőréteg építése követett.

Forrás: Dernovics Tamás – magyarepitok.hu

 

Kezelhetőségi pálya – Handling course

nagysebességű kezelhetőségi (High Speed Handling)  pályaszakaszon elkezdődtek a földmunkák, melynek során a töltések építésével és a bevágások kialakításával közel félmillió köbméter föld megmozgatására került sor.

Forrás: Dernovics Tamás – magyarepitok.hu

 

Smart City Zone

A Dinamikus platform kör felületének aszfaltozásával és a Kezelhetőségi pályarész töltés és bevágás építésével párhuzamosan elkezdődött a Smart City Zone városi rész útjainak kivitelezése is.

Forrás: Dernovics Tamás – magyarepitok.hu

 

Fékfelület – Braking platform

Az Észak-Dél tájolású pályaelem kialakításához északon bevágás kialakításával, délen pedig töltés építésével oldják meg azt, hogy Fékfelület szintje teljesen vízszintes legyen.

 

Fogadóépület

A tesztpálya központi épületeként szolgál, amely magában foglalja az objektum látogatói főbejáratát, valamint tartalmazza az elsősorban publikus rendezvényekhez szükséges termeket és tereket. Itt helyezkednek el a teljes tesztpálya objektum irodái is. A fogadóépület elsősorban reprezentációs, konferencia és rendezvényhelyszínként szolgál.

A tesztpálya közönségforgalmi megközelítési útjának csatlakozási pontjára telepített épületbe érkeznek meg a tesztpálya látogatói. A beruházás centrumába szabadon állóan elhelyezett épület az összekötő kapocs az egymástól is elzárt tesztelési zónák és munkaterületek, valamint a külső látogatók között.

Formai kialakítását meghatározza a járműipari tesztpálya projekt innovatív szellemiségét, technológiai fejlettségét vizualizáló építészeti alkotás.

A főhomlokzat középvonalában, a főbejárati szélfogón keresztül a teres, felülvilágított fogadótérbe, a földszint központi terébe juthatunk. Innen a magas légtérű exkluzív konferenciaterem, mellette egy külön bemutatóteremből és vele összenyitható kisebb konferenciateremből álló egység nyílik baloldalon, a közönségforgalmat és a személyzetet kiszolgáló recepciós pult, ruhatár, vizesblokk, a különteremmel ellátott étterem és további kiszolgáló funkciók jobboldalon. Az emeletre felvezető egyeneskarú főlépcső szoborszerűen, a főbejárat tengelyében enyhén elfordított hossztengellyel fogad.

Fontos követelmény, hogy minden földszinti nagy térbe alkalmanként be lehessen állni akár 3 tonna tömegű személyautóval is. Ehhez a nyugati külső teraszokon átvezető megfelelő kapcsolatú bejáratokon keresztül lehetséges; itt mind a külső, mind a belső padozatok rétegfelépítése megfelelő terhelhetőségű és kialakítású.

A többcélú Fogadóépületben mértékadó a 170 m2 és 250 m2 alapterületű bemutató és konferencia termekben ülve kényelmesen elhelyezhető 300 fő létszám.

Az épületet alkalmanként a tesztpálya látogatócsoportjai is igénybe vehetik, akik a fedett teraszok, fogadótér és galéria tágas tereiben várakozhatnak, vagy kaphatnak tájékoztatást.

Emeleti funkciók:

Az egyeneskarú főlépcsőn felérkezve a fogadótérrel egy légteret képező, galéria-jellegű emeleti szint vizuális kapcsolatot biztosít a földszinttel. Az emelet központi tere a nyitott kiállító galéria tér, mellyel szemben a jellemzően egyterű üzemeltetési irodablokk található. A kiállító galériából a keleti oldalra tervezett, közönségforgalmi terasz kilátást biztosít a tesztpálya létesítményeire.

 

Technikai épület

A tesztpálya felhasználói szempontjából frekventált épület, ahol a fejlesztőcégek irodái valamint a járművek tesztekre való felkészítését és kisebb javításokat lehetővé tévő műhelyek találhatóak. A műhelyek alapszintű felszereltséggel vannak ellátva, de funkciójukat tekintve inkább laborként kell rájuk tekinteni. Mivel a tesztpályán gyakori prototípusok itt találhatóak, alapvető fontosságú a külvilágtól való teljes szeparáció.

Az épület déli oldalán található az irodai rész, a bejárattal szemben a konferenciaterem helyezkedik el, amely max. 40 fős megbeszélések lebonyolítását teszi lehetővé. A többi iroda az észak-dél irányú folyosóra van felfűzve. A déli irodaszárnyban összesen 12 db iroda került elhelyezésre. Az északi felén egy ajtón keresztül a kamionműhelybe is eljuthatunk, ami összeköttetést biztosít az épület déli irodai és északi műhely blokkjai között. Alapterülete 443 nm, kialakítása 3 extra hosszúságú járműszerelvény elhelyezését teszi lehetővé. A középső sávban egy 25 m hosszúságú redőnnyel fedhető szerelőakna található. A kamionműhely után kaptak helyet a kiszolgáló helyiségek. Az észak-déli középfolyosóra vannak felfűzve a műhely + iroda funkciójú blokkok, melyeket kívül egy elhúzható paravánnal lehet elszeparálni. A külső térrel minden műhelynek és irodának külön kapcsolata van. Az északi szárnyban 8 db dupla személyautó műhely és a mellettük elhelyezett 8 db iroda található.