Pályaelemek

Műszaki koncepció

 

 

Tesztpálya modulok – Dinamikai felület 

A Dinamikus platform egy olyan speciális, nagy felületű, aszfaltburkolatú elem, mely lehetőséget biztosít a nagysebességű manőverek biztonságos körülmények között történő elvégzésére. A dinamikus platform főként nagysebességű (200km/h-ig) stabilitás és féktesztek valamint platooning tesztek helyszíne. A tesztfelület teljes területe vizezhető.

Projekt 1. fázis, 2017-2018


Tesztpálya modulok – Fékfelületek

A fékfelület az ABS, ATC és ESP rendszerek tesztelésére kialakított, speciális burkolati elemekkel és beépített esőztetőrendszerrel ellátott pályaszakasz, melyen 8 különböző tapadású tényezőjű felület kialakításával, más-más súrlódási körülmények mellett biztosít lehetőséget a tesztelésre. Személygépjárművek és tehergépjárművek esetében is biztonságos tesztkörnyezetet biztosít nagysebességű tesztek esetén is. A fékfelületek mindkét végén kialakított, belső úthálózathoz való kapcsolódása lehetővé teszi nagysebességű platooning tesztek tapadási határhelyzetekben való tesztelését is.

Projekt 1. fázis, 2017-2018


Tesztpálya modulok – Kezelhetőségi pálya

A kis és nagysebességű kezelhetőségi pálya a kormányzás, az ESP és egyéb, a járművek menetdinamikájára ható rendszerek tesztelésére szolgáló elemek. Több alternatív útvonalával, változatos nyomvonalvezetést biztosít a tesztekhez. A pálya egyes szakaszai esőztető rendszerrel lesznek ellátva.

 

 

 

 

 

 

Projekt 1. fázis, 2017-2018


Tesztpálya modulok – Országút, autóút, autópálya

A belső úthálózat, egy több szakaszból álló, autópálya, autóút, és országúti előírásoknak megfelelő tesztkörnyezet, mely lehetőséget biztosít a közepes és nagysebességű, valós közúti körülmények között végzett tesztek végrehajtásához. Változatos kialakítású, a pályán alagút, felüljáró, fény és rádiófrekvenciás árnyékolással ellátott szakaszok is találhatóak, változatos domborzati viszonyok mellett.

Projekt 1. fázis, 2017-2018


Tesztpálya modulok – Nagysebességű oválpálya

A nagysebességű oválpálya kialakítása lehetővé teszi a 200km/h körüli sebességtartományban végzett tesztek biztonságos végrehajtását. A nagysebességű oválpálya szintén 100%-os V2I kommunikációs lefedettséggel rendelkezik.

Projekt 2. fázis, 2017-2018


Tesztpálya modulok – Extrém oldalemelésű szakasz

130 m hosszú, extrém oldalemelésű (10 %) felület, mely kétirányú használati lehetőséget is biztosít a tesztelésekhez. Kapcsolódik az országúti szakaszhoz.

 

Projekt 2. fázis, 2018-2020


Tesztpálya modulok – Rossz utak

A rosszút pályaszakasz 8 különböző féle, definiált spektrumú tesztfelülettel rendelkezik. A méretezési sebesség 50km/h.

 

Projekt 2. fázis, 2018-2020


Tesztpálya modulok – Emelkedők

A tesztdombok különböző meredekséggel épülnek. Mindegyik pályaszakasz rendelkezik alacsony tapadású vizezhető felülettel is, így lehetővé teszik alacsony és magas tapadású, valamint ezen felületek tetszőleges kombinációján végzett tesztelést.

 

Projekt 2. fázis, 2018-2020


Tesztpálya modulok – Zajmérő felület

A zajmérő szakasz az európai típusjóváhagyáshoz szükséges zajmérések elvégzésére alkalmas, és megfelel az abban definiált szigorú kritériumoknak. A mérőfelület környezete nem tartalmaz semmilyen hangelnyelő vagy reflektáló elemet.

Projekt 2. fázis, 2018-2020


Tesztpálya modulok – Medencék

A járművek vízállósági tesztjeire szolgáló medencék, sekély és mély kialakítással.

 

Projekt 2. fázis, 2018-2020


Tesztpálya modulok – Rántópad

Főként közlekedésbiztonsági tréningek céljára szolgáló hidraulikusan működtetett pályaelemekkel ellátott pályaszakasz.

 

 

 

 

 

 

Projekt 2. fázis, 2018-2020


Tesztpálya modulok – Smart City Zone, úthálózat

Autonóm és összekapcsolt járművek számára készült, városi közlekedési körülményeket biztosító modul, ami a jelenleg meglévő tesztpályáknál sokkal többféle települési környezeti, forgalmi, forgalomtechnikai és járműdinamikai vizsgálati körülményt kínál a tesztelésre. A területen az úthálózat kbz. sávszámmal, burkolattal, geometriával kerül kialakításra, a kereszteződések és körforgalmak pedig szintén a közutakon fellelhető változatosságot próbálják leképezni. A Smart City Zone egy részén épületek is szegélyezni fogják az utakat. A városi tesztkörnyezetben a kommunikációs technológiák teljes spektruma elérhető lesz a wifi alapú technológiákon át, mint pl. intelligens közlekedésirányítási rendszerek, a celluláris technológiákig (5G teszthálózat).

 

 

 

Projekt 1. fázis, 2017-2018


Tesztpálya modulok – Smart City Zone, épületek


Tesztpálya modulok – Smart City Zone, forgalmi helyzetek


Smart City Zone – Speciális elemek


Program összegzés